ກະທູ້ມາໃໝ່ | ຫມວດ | ກະດານແຫ... » ທັມມະ |
ເວັບບອດພັນລາວ
ເວັບບອດພັນລາວ ເປັນກະດານສົນທະນາສຳລັບສະມາຊິກພັນລາວທຸກທ່ານ ທ່ານສາມາດຕັ້ງກະທູ້ເພື່ອສອບຖາມ ສະແດງ ແລະຂໍຄຳເຫັນຈະສະມາຊິກຄົນອື່ນ ໆ ຕະຫຼອດຈົນເຖິງການສົນທະນາທົ່ວ ໆ ໄປໄດ້ໃນເວັບບອດແຫ່ງນີ້. ຫາກຕ້ອງການແຈ້ງກະທູ້ຜິດກົດລະບຽບ ໃຫ້ໂພສໄດ້ທີ່ http://punlao.com/webboard/topic/3/index/288147/
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້, ແກ້ໄຂເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ສ່ວນຫລາຍຄົນເຮົາເຮັດບຸນນັ້ນແມ່ນມີເຫດຜົນຕ່າງກັນໄປ, ບາງຄົນກໍ່ເວົ້າວ່າເຮັດແລ້ວສະບາຍໃຈ, ບາງຄົນກໍ່ເວົ້າວ່າເຮັດແລ້ວໄດ້ບຸນ. ແຕ່ສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວກໍ່ຄິດວ່າເຮັດແລ້ວຈະໄດ້ບຸນ, ຍັງມີສ່ວນໜຶ່ງທີ່ເຮັດບຸນເພື່ອທົດແທນສິ່ງຕົນເອງເຮັດສິ່ງທີ່ບໍ່ດີ. ຂ້ອຍເອງທີ່ເຈິກັບຕົນເອງ, ຈຳພວກທີ່ເຮັດບຸນລ້າງບາບ. ຫລາຍຄົນອາດຈະໄດ້ພົບກັບຄົນຈຳພວກນີ້ຄືກັນ, ແຕ່ຄວາມຈິງແລ້ວມັນກໍ່ບໍ່ໄດ້ກ່ຽວຫຍັງກັບເຮົາ, ແຕ່ມັນກໍ່ເຮັດໃຫ້ເຮົາຄິດວ່າ ເປັນຫຍັງຕ້ອງເຮັດ, ເປັນຫຍັງຕອນເຮັດຄືບໍ່ຄິດກ່ອນ. ແຕ່ຄົນເຮົາກໍ່ບໍ່ແມ່ນວ່າຄິດບໍ່ເປັນ, ບາງຄົນກໍ່ມີເຫດຜົນສ່ວນຕົວຂອງໃຜມັນ, ແຕ່ເຫດຜົນນັ້ນດີ ຫຼື ບໍ່ດີເທົ່ານັ້ນ. ການເຮັດບຸນນັ້ນກໍ່ມີຫລາຍແບບ, ເຮົາເຮັດໃຫ້ຄົນທີ່ລ່ວງລັບໄປແລ້ວ, ເຮັດໃຫ້ເພາະຄວາມຈຳເປັນ,ເຮັດໃຫ້ເພາະໜ້າທີ່, ເຮັດເພາະຕ້ອງການທີ່ຈະເຮັດ. ແຕ່ບຸນແທ້ແທ້ (ຄວາມຄິດສ່ວນຕົວແລ້ວ) ແມ່ນການທີ່ເຮົາເຮັດໄປແລ້ວແລະບໍ່ຕ້ອງການສິ່ງຕອບແທນ, ບຸນແມ່ນການທີ່ເຮົາເຫັນຄົນອື່ນຫຍຸ້ງຍາກ ເຮົາຢາກຊ່ວຍ, ບຸນແມ່ນເຮົາຢາກໃຫ້ຜູ້ອື່ນໄດ້ກິນຄືເຮົາໄດ້ກິນ, ບຸນແມ່ນສິ່ງທີ່ທ່ານເຜີຍແຜ່ໃຫ້ຜູ້ອື່ນຄິດດີ ເຮັດໃນສິ່ງທີ່ດີ, ບຸນແມ່ນສິ່ງທີ່ເຮົາກະທຳ ແຕ່ເຮົາບໍ່ໄດ້ເຮັດຍ້ອນເຫດຜົນໃດໜຶ່ງ, ຫຼື ສິ່ງຕອບແທນຈາກສິ່ງນັ້ນ, ທ່ານມີທັງໝົດທີ່ກ່າວມານີ້ຫຼບໍ່? |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ຊ່າງຖາມເນາະ! |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເຮັດບຸນເປັນການເສຍສະຫລະຢ່າງຫນຶ່ງ ເພື່ອຊ່ວຍເກື້ອກູນຍາດມິດ ມະນຸດໂລກ ແລ້ວເຮົາກໍຈພໄດ້ບຸນ ອີ່ມໃຈໄປໃນຕົວ ຕົກນ້ຳບໍ່ໄຫລຕົກໄຟບໍ່ໄຫມ້
ນັກສຶກສາ ປັນຍາຊົນ ຄົນແຫ່ງສະຕະວັດທີ 21
ເຫັນແກ່ຕົວສຸດໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆໆ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ກະເພື່ອສ້າງບຸນສ້າງກຸສົນໄວ້ເພື່ອວັນຂ້າງໜ້າ ເພາະຄົນເຮົາບໍ່ມີຫຍັງທີ່ທ່ຽງແທ້ ແລະແນ່ນອນ ເຮັດດີ ທຳດີ ວາຈາດີ ຕໍ່ຜູ້ຄົນອ້ອມຂ້າງ ຮູ້ຈັກໃຫ້ແກ່ຄົນທີ່ດ້ອຍກ່ວາກະຄືບຸນຄືກຸສົນທີ່ຍິ່ງໃຫຍ່ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້, ແກ້ໄຂເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ຍ້ອນຄົນເຮົາບໍ່ເຄີຍຄິດວ່າ ຄົນທີ່ສ້າງສາສະໜາຂື້ນມານີ້ ຢາກໃຫ້ເຮົາຮັກສາ ສາສະໜາ ນີ້ໄວ້ເພື່ອເປັນຄູ່ແຂ່ງກັບສາສະໜາອື່ນ ມົ້ວໃດນິ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເຮັດບຸນເພື່ອລ້າງບາບທີ່ເຄີຍສ້າງມາແຕ່ຊາດກ່ອນເກີດຊາດຕໍ່ໄປຈຶ່ງຊິໄດ້ເປັນເທວະດາ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເຮັດບຸນເປັນໜຶ່ງໃນການທີ່ທຳດີ
ສຸລາ ບໍ່ໄດ້ເຮັດໃຫ້ໃຜເປັນວິລະບູຣຸດ ແຕ່ວ່າ ວິລະບູຣຸດກໍ່ຂາດສຸຣາບໍ່ໄດ້
|
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເພື່ອຊາດນີ້ແລະຊາດຫນ້າ
ຕາມຫາທີມເວີກເປົ້າໝາຍດຽວກັນເພື່ອເປັນມະຫາເສດຖີນຳກັນ
|
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ທຸກຄົນກໍ່ມີທິດສະດີເປັນຂອງຕົວເອງໝົດ ດັ່ງນັ້ນຂໍ່ຝາກໜ້ອຍໜື່ງ ເຮົາເຮັດຕາມສັດທາຂອງເຮົາ ຈົບ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເພື່ອໃຫ້ຕົວເອງສະບາຍໃຈ
ເປັນເທວະດາມານານ
|
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ຄຳວ່າ "ບູນ"ແປໄດ້ຫລາຍຄວາມຫມາຍ ເຮັດດີ ນີ້ກໍ່ ບູນ ເວົ້າດີ ນີ້ກໍ່ ບູນ ຄຶດດີ ນີ້ກໍ່ ບູນ ຮັກສາສີນ 5 ນີ້ກໍ່ ບູນ ເລື່ອງໄດສິ່ງໄດທີ່ເຮາເຮັດລົງໄປແລ້ວຖ້າສິ່ງນັິ້ນມເຮັດໃຫ້ເຮາ ແລະຄົນອື່ນມີຄວາມສູກ ແລະບໍ່ເຮັດໃຫ້ຕົວເຮາແລະຜູ້ອື່ນດຽດຮ້ອນເປັນເລື່ອງທີ່ຖືກຄັນລອງຄອງທັມແລ້ວ ຖືວ່າເລຶ່ອງນັ້ນເປັນ "ບູນ" |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ໃນເມື່ອເວົ້າເລື່ອງບຸນແລ້ວ ເວົ້າເລື່ອງການໃຫ້ທານແດ່ຈັກໜ້ອຍເພື່ອເປັນທຳທານ: (ຢ້າຄ້ານອ່ານເດີ) ໃຜຢາກໄດ້ໄຟລ໌ໂຕນິລະບອກເດີສິສົ່ງໄປໃຫ້ “ທານ”: ໝາຍເຖິງການໃຫ້ດ້ວຍຄວາມບໍລິສຸດໃຈໂດຍບໍ່ຫວັງຜົນຕອບແທນ, ເມື່ອເຮົາໃຫ້ທານໄປແລ້ວເຖິງຈະບໍ່ຫວັງຜົນຕອບແທນໃດໆກໍ່ຕາມ ແຕ່ກໍ່ຈະມີບຸນເກີດຂຶ້ນ ແລະ ບຸນນັ້ນກໍ່ຈະຊ່ວຍອອກແບບຊີວິດຂອງເຮົາໃຫ້ສົມບູນພ້ອມດ້ວຍຊັບສົມບັດ, ຖ້າຜູ້ໃດຫາກປາສະຈາກ ທານບາຣະມີ ແລ້ວເກີດມາກໍ່ຈະຍາກຈົນສ້າງບາຣະມີໄດ້ບໍ່ສະດວກ. ດັ່ງນັ້ນ, ການໃຫ້ ທານ ຈຶ່ງເປັນພື້ນຖານຂອງການພັດທະນາຄຸນນະພາບຊີວິດໃຫ້ມີຄວາມຈະເລີນກ້າວໜ້າ. ທານແມ່ນໜຶ່ງໃນບຸນກິຣິຍາວັດຖຸ 10, ການເຮັດທານຈຶ່ງເປັນການສ້າງບຸນຢ່າງໜຶ່ງ. ຄໍາວ່າ “ທານ” ນີ້ໂດຍທົ່ວໄປມັກສັບສົນກັບຄຳວ່າ “ບຸນ” ເນື່ອງຈາກເຮົາມັກຈະຖະຫວາຍເຄື່ອງຂອງໃຫ້ກັບພະສົງວ່າເປັນການ “ເຮັດບຸນ” ແຕ່ຖ້າ ໃຫ້ເຄື່ອງຂອງແກ່ຄົນຍາກຈົນ ຫຼື ຄົນທີ່ດ້ອຍກ່ວາຕົນວ່າ: “ໃຫ້ທານ” ແຕ່ແທ້ຈິງແລ້ວການໃຫ້ນັ້ນບໍ່ວ່າຈະໃຫ້ໃຜກໍ່ຕາມຖືວ່າເປັນການໃຫ້ທານທັ້ງນັ້ນ ແລະ ໄດ້ບຸນທັ້ງນັ້ນ. ທານແບ່ງອອກເປັນ 4 ປະເພດດັ່ງນີ້: 1.ອາມິສະທານ: ຄືການໃຫ້ວັດຖຸສິ່ງຂອງຕ່າງໆເປັນທານເຊັ່ນ: ເຂົ້າ, ນ້ຳ, ຜ້າ, ຍານພາຫະນະ, ທີ່ຢູ່ອາໄສ, ດອກໄມ້ເຄື່ອງຫອມ ທູບທຽນ ເປັນຕົ້ນ. ການໃຫ້ອາມິສະທານນີ້ແບ່ງຕາມຄຸນນະພາບຂອງສິ່ງທີ່ໃຫ້ທານໄດ້ 3 ຢ່າງ: - ທາດທານ: ໃຫ້ສິ່ງຂອງທີ່ດ້ອຍກ່ວາຂອງຕົນເອງໃຊ້ ໄດ້ບຸນນ້ອຍ - ສະຫາຍທານ: ໃຫ້ສິ່ງຂອງສະເໝີກັບສິ່ງທີ່ຕົນເອງໃຊ້ ໄດ້ບຸນຫຼາຍຂຶ້ນ - ສາມີທານ: ໃຫ້ສິ່ງຂອງທີ່ດີກ່ວາຕົນເອງໃຊ້ໄດ້ບຸນຫຼາຍທີ່ສຸດ 2. ອະໄພຍະທານ: ຄືການໃຫ້ຊີວິດສັດໂລກເປັນທານ, ການລະງັບຄວາມຄຽດແຄ້ນ ໃຫ້ອອກຈາກໃຈ ອະໄພເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ. 3. ວິທະຍາທານ: ຄືການໃຫ້ຄວາມຮູ້ເປັນທານ ແລະ ໃຫ້ຄຳແນະນຳສັ່ງສອນທີ່ດີທີ່ມີປະໂຫຍດໃນການດຳລົງຊີວິດ. 4. ທຳມະທານ: ຄືການໃຫ້ຄວາມຮູ້ທາງທຳເປັນທານເຊັ່ນ: ການແນະນຳສັ່ງສອນໃຫ້ເຂົ້າໃຈເລື່ອງ ບຸນ, ບາບ ໃຫ້ຖິ້ມຄວາມຊົ່ວສ້າງຄວາມດີ ເຮັດໃຈໃຫ້ສະອາດຜ່ອງໃສດ້ວຍການເຮັດສະມາທິພາວະນາເຊິ່ງເປັນທາງມາແຫ່ງຄວາມສະອາດບໍລິສຸດ ທາງກາຍ, ວາຈາ, ໃຈ ຈົນໝົດກິເຫຼດທັງຫຼາຍໄດ້. ການໃຫ້ທຳມະເປັນທານ ປຽບເໝືອນການໃຫ້ແສງສະຫ່ວາງສ່ອງທາງໃຫ້ຊີວິດໃຫ້ດຳເນີນໄປໃນທາງທີ່ຖືກຕ້ອງດີງາມ. ທຳມະທານຈຶ່ງມີອະນິສົງຫຍິ່ງໃຫ່ຍ ແລະ ປະເສີດກ່ວາການໃຫ້ທານທັງປວງ. ການໃຫ້ທານທີ່ມີອະນິສົງຫຼາຍ. ການໃຫ້ທານທີ່ມີອະນິສົງຫຼາຍຈົນບໍ່ສາມາດປະເມີນຄ່າໄດ້ຕາມຫຼັກຂອງ ພຸດທະສາສະໜາ ແລ້ວຈະຕ້ອງຄົບດ້ວຍອົງປະກອບທັງສາມປະການຄື: - ວັດຖຸທານບໍລິສຸດ: ໝາຍເຖິງສິ່ງຂອງທີ່ນຳມາໃຫ້ທານນັ້ນຫາໄດ້ໂດຍສຸຈະຣິດ ບໍ່ໄດລັກ ຫຼື ສໍ້ໂກງໃຜມາ. - ບຸກຄົນບໍລິສຸດ: ໝາຍເຖິງຜູ້ຮັບ ແລະ ຜູ້ໃຫ້ມີສິນທຳຕາມເພດພາວະຂອງຕົນ (ຜູ້ໃຫ້ຢ່າງນ້ອຍຮັກສາສິນ 5 ໄດ້). - ເຈດຕະນາບໍລິສຸດ: ໝາຍເຖິງມີເຈຕະນາໃຫ້ດ້ວຍຄວາມເລື່ອມໃສສັດທາ ເຊື່ອໃນຜົນຂອງທານ ທັ້ງກ່ອນໃຫ້, ຂະນະທີ່ໃຫ້ ແລະ ຫຼັງຈາກໃຫ້ໄປແລ້ວ. ນອກຈາກນີ້ການໃຫ້ທານຈະໄດ້ບຸນຫຼາຍ ຫຼື ນ້ອຍຍັງຂຶ້ນກັບເຈດຕະນາຂອງຜູ້ໃຫ້ອີກດ້ວຍ ຖ້າໃຫ້ທານໂດຍສະເພາະເຈາະຈົງບຸກຄົນໃດບຸນຄົນໜຶ່ງ ຈະໄດ້ບຸນນ້ອຍກ່ວາ ການໃຫ້ທານແກ່ຄະນະສົງໂດຍບໍ່ສະເພາະເຈາະຈົງຜູ້ໃດຜູ້ໜຶ່ງເຊິ່ງເອີ້ນວ່າ: “ ສັງຄະທານ “, ດັ່ງທີ່ ພະສຳມະສຳພຸດທະເຈົ້າໄດ້ຮັບຮອງໄວ້ວ່າ: “ ສັງຄະທານເປັນປາມຸກຂອງຜູ້ຫວັງບຸນ ພະສົງນັ້ນແຫຼະເປັນປາມຸກຂອງຜູ້ບູຊາ ແລະ ເປັນເນື້ອນາບຸນຂອງໂລກ ບໍ່ມີເນື້ອນາບຸນທີ່ຍິ່ງກ່ວາ “. ສິ່ງຂອງທີ່ໃຫ້ແລ້ວບໍ່ໄດ້ບຸນ. ສິ່ງຂອງບາງຢ່າງບໍ່ສົມຄວນທີ່ຈະໃຫ້ໃຜ ເພາະໃຫ້ແລ້ວນອກຈາກຈະບໍ່ໄດ້ບຸນແລ້ວ ຍັງມີໂທດ ຫຼື ບາບກຳເກີດຂຶ້ນ ທັງຜູ້ໃຫ້ແລະ ຜູ້ຮັບ ເຊັ່ນ: ສຸລາ, ຢາເສບຕິດ, ສິ່ງຕ່າງໆທີ່ເຮັດໃຫ້ປະໝາດມົວເມົາໝົກໝຸ້ນໃນກາມ, ຮູບພາບຕ່າງໆທີ່ຍົ່ວຍຸໃຫ້ເກີດກາມະຣົມອາວຸດ ຫຼື ຢາພິດ ທີ່ຈະນຳສູ່ການກະທຳຜິດ. ອະນິສົງ ຂອງການໃຫ້ທານ: 1. ເປັນທາງມາຂອງຊັບສົມບັດ: ຄົນຈໍານວນຫຼວງຫຼາຍມັກບໍ່ເຊື່ອວ່າການໃຫ້ທານຈະເຮັດໃຫ້ອຸດົມສົມບູນດ້ວຍຊັບສິນເງິນທອງ ເພາະບໍ່ເຄີຍເຫັນວ່າບຸນເປັນແນວໃດເນື່ອງຈາກບໍ່ສາມາດເຫັນດ້ວຍຕາ, ບໍ່ໄດ້ຍິນດ້ວຍຫູ, ບໍ່ສາມາດຮັບ ກິ່ນໄດ້ດ້ວຍດັງ ແລະ ບຸນບໍ່ສາມາດຮັບຮູ້ໄດ້ດ້ວຍຜິວໜັງ ບໍ່ສາມາດຮັບຮູ້ໄດ້ດວ້ຍອິນຊີທັງຫ້າໃດໆຈິ່ງສະຫຼຸບວ່າບຸນບໍ່ມີຈິງ ແມ້ແຕ່ນະຣົກ ສະຫັວນກໍ່ເຊື່ອວ່າບໍ່ມີ, ແຕ່ສຳລັບ ພະອໍຣະຫັນ ຫຼື ອົງສຳມາສຳພຸດທະເຈົ້າແລ້ວທີ່ປະຕິບັດທຳເຮັດໃຈໃຫ້ຜ່ອງໃສຈົນຈິດສະອາດບໍລິສຸດຍ່ອມຮູ້ເຫັນວ່າ ບຸນມີຈິງ ໂລກນີ້ໂລກໜ້າມີຈິງ, ຊີວິດຫຼັງຄວາມຕາຍມີຈິງ ເຊິ່ງສິ່ງເຫຼົ່ານີ້ໃຜໆກໍ່ສາມາດໄປຮູ້ໄປເຫັນໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງ ຖ້າຕັ້ງໃຈປະຕິບັດທຳ ນັ່ງສະມາທິພາວະນາຈົນຈິດສະຫງົບສະອາດທີ່ສຸດກໍ່ຈະໄດ້ຍານພິເສດທີ່ເອີ້ນວ່າ “ ທິບຈັກຂຸ “ ຈຶ່ງສາມາດຮູ້ເຫັນເລື່ອງນີ້ໄດ້. ບຸນທີ່ເກີດຈາກການໃຫ້ທານແມ່ນຢູ່ເບື້ອງຫຼັງຂອງການຮັ່ງມີດ້ວຍຊັບສົມບັດທັ້ງນັ້ນ, ດັ່ງນັ້ນຈຶ່ງເຫັນໄດ້ວ່າມະນຸດເຮົາເກີດມາແລ້ວມີຖານະແຕກຕ່າງກັນຢ່າງເຫັນໄດ້ຊັດ ບາງຄົນເກີດມາກໍ່ເກີດມາໃນຄອບຄົວທີ່ຮັ່ງມີພຽບພ້ອມດ້ວຍຊັບສົມບັດທັ້ງໆທີ່ຍັງບໍ່ໄດ້ສ້າງໄດ້ສາຫັຍງ ກໍ່ຍ້ອນອະນິສົງຂອງການໃຫ້ທານໃນອາດີດຊາດຂອງເຂົາເຈົ້ານັ້ນເອງ. 2. ຜູ້ໃຫ້ທານຍ່ອມເປັນທີ່ຮັກຂອງຄົນທັງຫຼາຍ. 3. ຄົນດີທັງຫຼາຍຍ່ອມຈະຄົບຫາແຕ່ຜູ້ໃຫ້ທານ. 4. ຊື່ສຽງຂອງຜູ້ໃຫ້ຍ່ອມກະຈາຍໄປທົ່ວທຸກແຫ່ງຫົນ. 5. ຜູ້ໃຫ້ຍ່ອມແກ່ກ້າອາດຫານ ບໍ່ເຂີນອາຍໃນທີ່ປະຊຸມຊົນ. 6. ເມື່ອລະຈາກໂລກນີ້ແລ້ວຜູ້ໃຫ້ຍ່ອມບັງເກີດໃນສຸຂະຕິໂລກສະຫວັນ. ຈົ່ງໝັ້ນໃຫ້ທານ, ຮັກສາສິນ, ໝັ່ນຈະເລີນສະມາທິພາວະນາ (ນັ່ງສະມາທິ ແລະ ສວດມົນ) ອາດີດທີ່ຜິດພາດໃຫ້ລືມໄປໃຫ້ໝົດ ຄວາມຊົ່ວແມ່ນແຕ່ເລັກນ້ອຍຢ່າໄດ້ເຮັດອີກ ໝັ່ນສ້າງຄວາມດີ ດ້ວຍການໃຫ້ທານ,ຮັກສາສິນ ແລະ ຈະເລີນ ສະມາທິພາວະນາ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເພາະຢາກໄດ້ບຸນ
ຮັກຈິງ ເຈັບຈິງ ຮັກຫລອກ ເຈັບຫລອກ ໆ
|
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ອ້າງເຖິງຂໍ້ຄວາມຈາກ siiphone ຂຽນວ່າ... ເພາະຢາກໄດ້ບຸນແມ່ນແລ້ວ ເພາະບຸນເປັນຫຼັກຄວາມຈິງຂອງທຳມະຊາດ ທີ່ບໍ່ສາມາດປ່ຽນແປງໄດ້ ບຸນຄືສິ່ງສຳຄັນທີ່ສຸດໃນການດຳເນີນຊີວິດ ທັ້ງໃນໂລກນີ້ ແລະ ໂລກໜ້າ. ທີ່ຍັງມີຊີວິດຢູ່ທຸກວັນນີ້ກໍ່ເພາະບຸນ, ທີ່ມີວຽກເຮັດງານທຳທຸກວັນນີ້ ມີຊັບສິນເງິນທອງໃຊ້ກໍ່ເພາະບຸນ, ທີ່ບໍ່ເປັນຄົນພິການ ເສຍອົງຄະກໍ່ເພາະບຸນ, ໃນເມື່ອບຸນສຳຄັນພຽງນີ້ໃຜໆກໍ່ຕ້ອງຢາກໄດ້ຢູ່ແລ້ວ ວ່າບໍ່? |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ຫລືວ່າທ່ານຢາກເຮັດບາບ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເຮັດດີໄດ້ດີ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເຮັດບຸນຍ້ອນເຮັດແລ້ວລະຮູ້ສຶກດີກະເລີຍເຮັດ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ຄວາມສຸກທາງໃຈ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
- ເຮັດການໄດ້ເງິນເດືອນ - ເຮັດເຮືອນໄດ້ຢູ່ເຮືອນ - ເຮັດນາໄດ້ເຂົ້າ -ເຮັດສວນປູກຜັກໄດ້ກິນຜັກ - ຢາກໄດ້"ບຸນ" ເຮັດ "ບຸນ" (ຄິດວ່າ) |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເຫດທີ່ເຮົາຕ້ອງເຮັດບຸນກໍ່ເພາະວ່າ ບຸນຄືຄວາມດີຄືສິ່ງຖືກຕ້ອງ ເມື່ອເຮັດແລ້ວຈະໄດ້ດີໄດ້ຄວາມສຸກ ບຸນນີ້ເມື່ອເຮັດແລ້ວຈະສະບາຍໃຈມີຄວາມສຸກ ແລະອີກຢ່າງໜຶ່ງບຸນນີ້ເປັນທີ່ເພິ່ງທາງໃຈໃຫ້ຄົນເຮົາ ບຸນນີ້ມີປະໂຫຍດໃນຊາດນີ້ແລະຊາດໜ້າ... |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ອ້າງເຖິງຂໍ້ຄວາມຈາກ siiphone ຂຽນວ່າ... ເພາະຢາກໄດ້ບຸນ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເຮັດໃຫ້ຈິດໃຈສະງົບ |
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ເຮັດແລ້ວສະບາຍໃຈ ເຮັດແລ້ວ ເປັນປະໂຫຍດກັບໂຕເອງ ແລະຜູ້ອື່ນ ບໍ່ຫລາຍກໍ່ຫນ້ອຍ ເຫດຜົນ ຂພຈ ປະມານນີ້
ຄົນສະຫລາດສະແຫວງຫາຄຳສອນສັ່ງ ແຕ່ຄົນໂງ່ເປັນທາດ ຂອງຄວາມມັກຍ້ອງ
|
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ອ້າງເຖິງຂໍ້ຄວາມຈາກ Lodsada ຂຽນວ່າ... ໃນເມື່ອເວົ້າເລື່ອງບຸນແລ້ວ ເວົ້າເລື່ອງການໃຫ້ທານແດ່ຈັກໜ້ອຍເພື່ອເປັນທຳທານ: (ຢ້າຄ້ານອ່ານເດີ) ໃຜຢາກໄດ້ໄຟລ໌ໂຕນິລະບອກເດີສິສົ່ງໄປໃຫ້“ທານ”: ໝາຍເຖິງການໃຫ້ດ້ວຍຄວາມບໍລິສຸດໃຈໂດຍບໍ່ຫວັງຜົນຕອບແທນ, ເມື່ອເຮົາໃຫ້ທານໄປແລ້ວເຖິງຈະບໍ່ຫວັງຜົນຕອບແທນໃດໆກໍ່ຕາມ ແຕ່ກໍ່ຈະມີບຸນເກີດຂຶ້ນ ແລະ ບຸນນັ້ນກໍ່ຈະຊ່ວຍອອກແບບຊີວິດຂອງເຮົາໃຫ້ສົມບູນພ້ອມດ້ວຍຊັບສົມບັດ, ຖ້າຜູ້ໃດຫາກປາສະຈາກ ທານບາຣະມີ ແລ້ວເກີດມາກໍ່ຈະຍາກຈົນສ້າງບາຣະມີໄດ້ບໍ່ສະດວກ. ດັ່ງນັ້ນ, ການໃຫ້ ທານ ຈຶ່ງເປັນພື້ນຖານຂອງການພັດທະນາຄຸນນະພາບຊີວິດໃຫ້ມີຄວາມຈະເລີນກ້າວໜ້າ. ທານແມ່ນໜຶ່ງໃນບຸນກິຣິຍາວັດຖຸ 10, ການເຮັດທານຈຶ່ງເປັນການສ້າງບຸນຢ່າງໜຶ່ງ. ຄໍາວ່າ “ທານ” ນີ້ໂດຍທົ່ວໄປມັກສັບສົນກັບຄຳວ່າ “ບຸນ” ເນື່ອງຈາກເຮົາມັກຈະຖະຫວາຍເຄື່ອງຂອງໃຫ້ກັບພະສົງວ່າເປັນການ “ເຮັດບຸນ” ແຕ່ຖ້າ ໃຫ້ເຄື່ອງຂອງແກ່ຄົນຍາກຈົນ ຫຼື ຄົນທີ່ດ້ອຍກ່ວາຕົນວ່າ: “ໃຫ້ທານ” ແຕ່ແທ້ຈິງແລ້ວການໃຫ້ນັ້ນບໍ່ວ່າຈະໃຫ້ໃຜກໍ່ຕາມຖືວ່າເປັນການໃຫ້ທານທັ້ງນັ້ນ ແລະ ໄດ້ບຸນທັ້ງນັ້ນ. ທານແບ່ງອອກເປັນ 4 ປະເພດດັ່ງນີ້: 1.ອາມິສະທານ: ຄືການໃຫ້ວັດຖຸສິ່ງຂອງຕ່າງໆເປັນທານເຊັ່ນ: ເຂົ້າ, ນ້ຳ, ຜ້າ, ຍານພາຫະນະ, ທີ່ຢູ່ອາໄສ, ດອກໄມ້ເຄື່ອງຫອມ ທູບທຽນ ເປັນຕົ້ນ. ການໃຫ້ອາມິສະທານນີ້ແບ່ງຕາມຄຸນນະພາບຂອງສິ່ງທີ່ໃຫ້ທານໄດ້ 3 ຢ່າງ: - ທາດທານ: ໃຫ້ສິ່ງຂອງທີ່ດ້ອຍກ່ວາຂອງຕົນເອງໃຊ້ ໄດ້ບຸນນ້ອຍ - ສະຫາຍທານ: ໃຫ້ສິ່ງຂອງສະເໝີກັບສິ່ງທີ່ຕົນເອງໃຊ້ ໄດ້ບຸນຫຼາຍຂຶ້ນ - ສາມີທານ: ໃຫ້ສິ່ງຂອງທີ່ດີກ່ວາຕົນເອງໃຊ້ໄດ້ບຸນຫຼາຍທີ່ສຸດ 2. ອະໄພຍະທານ: ຄືການໃຫ້ຊີວິດສັດໂລກເປັນທານ, ການລະງັບຄວາມຄຽດແຄ້ນ ໃຫ້ອອກຈາກໃຈ ອະໄພເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ. 3. ວິທະຍາທານ: ຄືການໃຫ້ຄວາມຮູ້ເປັນທານ ແລະ ໃຫ້ຄຳແນະນຳສັ່ງສອນທີ່ດີທີ່ມີປະໂຫຍດໃນການດຳລົງຊີວິດ. 4. ທຳມະທານ: ຄືການໃຫ້ຄວາມຮູ້ທາງທຳເປັນທານເຊັ່ນ: ການແນະນຳສັ່ງສອນໃຫ້ເຂົ້າໃຈເລື່ອງ ບຸນ, ບາບ ໃຫ້ຖິ້ມຄວາມຊົ່ວສ້າງຄວາມດີ ເຮັດໃຈໃຫ້ສະອາດຜ່ອງໃສດ້ວຍການເຮັດສະມາທິພາວະນາເຊິ່ງເປັນທາງມາແຫ່ງຄວາມສະອາດບໍລິສຸດ ທາງກາຍ, ວາຈາ, ໃຈ ຈົນໝົດກິເຫຼດທັງຫຼາຍໄດ້. ການໃຫ້ທຳມະເປັນທານ ປຽບເໝືອນການໃຫ້ແສງສະຫ່ວາງສ່ອງທາງໃຫ້ຊີວິດໃຫ້ດຳເນີນໄປໃນທາງທີ່ຖືກຕ້ອງດີງາມ. ທຳມະທານຈຶ່ງມີອະນິສົງຫຍິ່ງໃຫ່ຍ ແລະ ປະເສີດກ່ວາການໃຫ້ທານທັງປວງ. ການໃຫ້ທານທີ່ມີອະນິສົງຫຼາຍ. ການໃຫ້ທານທີ່ມີອະນິສົງຫຼາຍຈົນບໍ່ສາມາດປະເມີນຄ່າໄດ້ຕາມຫຼັກຂອງ ພຸດທະສາສະໜາ ແລ້ວຈະຕ້ອງຄົບດ້ວຍອົງປະກອບທັງສາມປະການຄື: - ວັດຖຸທານບໍລິສຸດ: ໝາຍເຖິງສິ່ງຂອງທີ່ນຳມາໃຫ້ທານນັ້ນຫາໄດ້ໂດຍສຸຈະຣິດ ບໍ່ໄດລັກ ຫຼື ສໍ້ໂກງໃຜມາ. - ບຸກຄົນບໍລິສຸດ: ໝາຍເຖິງຜູ້ຮັບ ແລະ ຜູ້ໃຫ້ມີສິນທຳຕາມເພດພາວະຂອງຕົນ (ຜູ້ໃຫ້ຢ່າງນ້ອຍຮັກສາສິນ 5 ໄດ້). - ເຈດຕະນາບໍລິສຸດ: ໝາຍເຖິງມີເຈຕະນາໃຫ້ດ້ວຍຄວາມເລື່ອມໃສສັດທາ ເຊື່ອໃນຜົນຂອງທານ ທັ້ງກ່ອນໃຫ້, ຂະນະທີ່ໃຫ້ ແລະ ຫຼັງຈາກໃຫ້ໄປແລ້ວ. ນອກຈາກນີ້ການໃຫ້ທານຈະໄດ້ບຸນຫຼາຍ ຫຼື ນ້ອຍຍັງຂຶ້ນກັບເຈດຕະນາຂອງຜູ້ໃຫ້ອີກດ້ວຍ ຖ້າໃຫ້ທານໂດຍສະເພາະເຈາະຈົງບຸກຄົນໃດບຸນຄົນໜຶ່ງ ຈະໄດ້ບຸນນ້ອຍກ່ວາ ການໃຫ້ທານແກ່ຄະນະສົງໂດຍບໍ່ສະເພາະເຈາະຈົງຜູ້ໃດຜູ້ໜຶ່ງເຊິ່ງເອີ້ນວ່າ: “ ສັງຄະທານ “, ດັ່ງທີ່ ພະສຳມະສຳພຸດທະເຈົ້າໄດ້ຮັບຮອງໄວ້ວ່າ: “ ສັງຄະທານເປັນປາມຸກຂອງຜູ້ຫວັງບຸນ ພະສົງນັ້ນແຫຼະເປັນປາມຸກຂອງຜູ້ບູຊາ ແລະ ເປັນເນື້ອນາບຸນຂອງໂລກ ບໍ່ມີເນື້ອນາບຸນທີ່ຍິ່ງກ່ວາ “. ສິ່ງຂອງທີ່ໃຫ້ແລ້ວບໍ່ໄດ້ບຸນ. ສິ່ງຂອງບາງຢ່າງບໍ່ສົມຄວນທີ່ຈະໃຫ້ໃຜ ເພາະໃຫ້ແລ້ວນອກຈາກຈະບໍ່ໄດ້ບຸນແລ້ວ ຍັງມີໂທດ ຫຼື ບາບກຳເກີດຂຶ້ນ ທັງຜູ້ໃຫ້ແລະ ຜູ້ຮັບ ເຊັ່ນ: ສຸລາ, ຢາເສບຕິດ, ສິ່ງຕ່າງໆທີ່ເຮັດໃຫ້ປະໝາດມົວເມົາໝົກໝຸ້ນໃນກາມ, ຮູບພາບຕ່າງໆທີ່ຍົ່ວຍຸໃຫ້ເກີດກາມະຣົມອາວຸດ ຫຼື ຢາພິດ ທີ່ຈະນຳສູ່ການກະທຳຜິດ. ອະນິສົງ ຂອງການໃຫ້ທານ: 1. ເປັນທາງມາຂອງຊັບສົມບັດ: ຄົນຈໍານວນຫຼວງຫຼາຍມັກບໍ່ເຊື່ອວ່າການໃຫ້ທານຈະເຮັດໃຫ້ອຸດົມສົມບູນດ້ວຍຊັບສິນເງິນທອງ ເພາະບໍ່ເຄີຍເຫັນວ່າບຸນເປັນແນວໃດເນື່ອງຈາກບໍ່ສາມາດເຫັນດ້ວຍຕາ, ບໍ່ໄດ້ຍິນດ້ວຍຫູ, ບໍ່ສາມາດຮັບ ກິ່ນໄດ້ດ້ວຍດັງ ແລະ ບຸນບໍ່ສາມາດຮັບຮູ້ໄດ້ດ້ວຍຜິວໜັງ ບໍ່ສາມາດຮັບຮູ້ໄດ້ດວ້ຍອິນຊີທັງຫ້າໃດໆຈິ່ງສະຫຼຸບວ່າບຸນບໍ່ມີຈິງ ແມ້ແຕ່ນະຣົກ ສະຫັວນກໍ່ເຊື່ອວ່າບໍ່ມີ, ແຕ່ສຳລັບ ພະອໍຣະຫັນ ຫຼື ອົງສຳມາສຳພຸດທະເຈົ້າແລ້ວທີ່ປະຕິບັດທຳເຮັດໃຈໃຫ້ຜ່ອງໃສຈົນຈິດສະອາດບໍລິສຸດຍ່ອມຮູ້ເຫັນວ່າ ບຸນມີຈິງ ໂລກນີ້ໂລກໜ້າມີຈິງ, ຊີວິດຫຼັງຄວາມຕາຍມີຈິງ ເຊິ່ງສິ່ງເຫຼົ່ານີ້ໃຜໆກໍ່ສາມາດໄປຮູ້ໄປເຫັນໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງ ຖ້າຕັ້ງໃຈປະຕິບັດທຳ ນັ່ງສະມາທິພາວະນາຈົນຈິດສະຫງົບສະອາດທີ່ສຸດກໍ່ຈະໄດ້ຍານພິເສດທີ່ເອີ້ນວ່າ “ ທິບຈັກຂຸ “ ຈຶ່ງສາມາດຮູ້ເຫັນເລື່ອງນີ້ໄດ້. ບຸນທີ່ເກີດຈາກການໃຫ້ທານແມ່ນຢູ່ເບື້ອງຫຼັງຂອງການຮັ່ງມີດ້ວຍຊັບສົມບັດທັ້ງນັ້ນ, ດັ່ງນັ້ນຈຶ່ງເຫັນໄດ້ວ່າມະນຸດເຮົາເກີດມາແລ້ວມີຖານະແຕກຕ່າງກັນຢ່າງເຫັນໄດ້ຊັດ ບາງຄົນເກີດມາກໍ່ເກີດມາໃນຄອບຄົວທີ່ຮັ່ງມີພຽບພ້ອມດ້ວຍຊັບສົມບັດທັ້ງໆທີ່ຍັງບໍ່ໄດ້ສ້າງໄດ້ສາຫັຍງ ກໍ່ຍ້ອນອະນິສົງຂອງການໃຫ້ທານໃນອາດີດຊາດຂອງເຂົາເຈົ້ານັ້ນເອງ. 2. ຜູ້ໃຫ້ທານຍ່ອມເປັນທີ່ຮັກຂອງຄົນທັງຫຼາຍ. 3. ຄົນດີທັງຫຼາຍຍ່ອມຈະຄົບຫາແຕ່ຜູ້ໃຫ້ທານ. 4. ຊື່ສຽງຂອງຜູ້ໃຫ້ຍ່ອມກະຈາຍໄປທົ່ວທຸກແຫ່ງຫົນ. 5. ຜູ້ໃຫ້ຍ່ອມແກ່ກ້າອາດຫານ ບໍ່ເຂີນອາຍໃນທີ່ປະຊຸມຊົນ. 6. ເມື່ອລະຈາກໂລກນີ້ແລ້ວຜູ້ໃຫ້ຍ່ອມບັງເກີດໃນສຸຂະຕິໂລກສະຫວັນ. ຈົ່ງໝັ້ນໃຫ້ທານ, ຮັກສາສິນ, ໝັ່ນຈະເລີນສະມາທິພາວະນາ (ນັ່ງສະມາທິ ແລະ ສວດມົນ) ອາດີດທີ່ຜິດພາດໃຫ້ລືມໄປໃຫ້ໝົດ ຄວາມຊົ່ວແມ່ນແຕ່ເລັກນ້ອຍຢ່າໄດ້ເຮັດອີກ ໝັ່ນສ້າງຄວາມດີ ດ້ວຍການໃຫ້ທານ,ຮັກສາສິນ ແລະ ຈະເລີນ ສະມາທິພາວະນາ ຫາກກໍ່ກິນເຂົ້າທ່ຽງແລ້ວ ເລີຍຄ້ານອ່ານຄື ວ່າແລະ ແຕ່ກໍ່ ອະນຸໂມທະນາ ສາທຸ ນຳ
ຄົນສະຫລາດສະແຫວງຫາຄຳສອນສັ່ງ ແຕ່ຄົນໂງ່ເປັນທາດ ຂອງຄວາມມັກຍ້ອງ
|
|
ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 11 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ຍ້ອນບໍ່ຢາກເຮັດບາບ
ຕາມຫາທີມເວີກເປົ້າໝາຍດຽວກັນເພື່ອເປັນມະຫາເສດຖີນຳກັນ
|