ຂຽນເມື່ອ ຫລາຍກວ່າ 9 ປີ ກ່ອນໜ້ານີ້
ຮອງນາຍົກ ລັດຖະມົນຕີ ແນະນຳການກຽມຄວາມພ້ອມ ໃຫ້ບັນດາແຂວງ ທີ່ມີເສັ້ນທາງລົດໄຟຜ່ານ
12/03/2015 09:49
ສົ່ງເມວພິມເບິ່ງ 198
ຂປລ. ຄະນະຮັບຜິດຊອບໂຄງການດັ່ງກ່າວ ກອງປະຊຸມແນະນຳການກຽມຄວາມພ້ອມ ສຳລັບການຈັດຕັ້ງປະຕິ ບັດໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 9 ມີນາ 2015 ທີ່ພະແນກໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ (ຍທຂ) ແຂວງຫລວງພະບາງ ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ສົມສະຫວາດ ເລັ່ງສະຫວັດ ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ຜູ້ຊີ້ນຳວຽກ ງານເສດຖະກິດການຜະລິດ ແລະ ຈໍລະຈອນ ທັງເປັນຫົວໜ້າຄະນະຊີ້ນຳໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ເຊິ່ງມີບັນດາລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການ, ບັນດາຮອງເຈົ້າແຂວງ-ພະແນກ ຍທຂ ແຂວງ ທີ່ມີແລວທາງລົດໄຟຜ່ານ, ກົມກອງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ແລະຄະນະວີຊາການຮັບຜິດຊອບ ເຂົ້າຮ່ວມ.
ໃນກອງປະຊຸມ, ທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນີວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງ ຍທຂ ທັງເປັນຫົວໜ້າຄະນະປະສານງານໂຄງການ ໄດ້ລາຍງານໃຫ້ຊາບເຖິງຄວາມຄືບໜ້າ ຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການດັ່ງກ່າວ ເຊິ່ງລັດຖະບານລາວ ໄດ້ເລີ່ມມີການພົບປະເຈລະຈາ ກັບລັດຖະບານຈີນ ມາແຕ່ເດືອນເມສາ 2010 ແລະ ໄດ້ຮັບການຕົກລົງເຫັນດີ ຈາກ ພັກ-ລັດ ຂອງສອງປະເທດ ເຊິ່ງເຫັນວ່າ ໂຄງການນີ້ເປັນໂຄງການທີ່ມີຄວາມໝາຍຄວາມສຳຄັນ ທາງດ້ານປະຫວັດ ສາດຂອງຊາດລາວ, ເຮັດໃຫ້ປະເທດເຮົາ ຈາກປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດທະເລ ແລະບໍ່ທັນມີເສັ້ນທາງລົດໄຟ ກາຍເປັນ ປະເທດທີ່ມີເສັ້ນທາງລົດໄຟທັນສະໄໝ ເຊິ່ງຈະຊ່ວຍຊຸກຍູ້ ໃຫ້ປະເທດເຮົາ ມີການເຊື່ອມໂຍງໄປຫາບັນດາປະເທດໃນພາກ ພື້ນ ແລະສາກົນ. ປະເທດຊາດ ແລະ ປະຊາຊົນລາວ ໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດອັນໃຫຍ່ຫລວງ ຈາກໂຄງການ ດັ່ງກ່າວ ເປັນຕົ້ນ ຊ່ວຍຊຸກຍູ້ການລົງທຶນ, ການທ່ອງທ່ຽວ, ການເດີນທາງທີ່ສະດວກສະບາຍຂຶ້ນ ໂດຍສະເພາະ ສາມາດຫລຸດຜ່ອນຕົ້ນທຶນ ຄ່າຂົນສົ່ງ ອັນເປັນປັດໄຈ ສຳຄັນໜຶ່ງ ໃນການຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການຜະລິດເປັນສິນຄ້າພາຍໃນຂອງລາວ. ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ໂຄງການດັ່ງກ່າວເກີດຄວາມຊັກຊ້າ ຍ້ອນເປັນໂຄງການໃຫຍ່ ແລະມີມູນຄ່າສູງຫລາຍ ທັງຍັງຕ້ອງມີການສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ, ສຳຫລວດແລວທາງ, ການອອກແບບ ແລະ ສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ຂອງໂຄງການ. ປັດຈຸບັນ ໂຄງການໄດ້ສຳເລັດການອອກແບບ ແລະກຳນົດແລວທາງໂດຍພື້ນຖານແລ້ວ. ດັ່ງນັ້ນ, ໃນກອງປະຊຸມເທື່ອນີ້ ຈຶ່ງໄດ້ມີການທົບທວນຄືນການກະ ກຽມຄວາມພ້ອມໃນໄລຍະຜ່ານມາ ທັງວຽກງານການປັກຫລັກໝາຍແລວທາງລົດໄຟ ທີ່ຈະເຊື່ອມຕໍ່ເສັ້ນທາງລົດໄຟຄວາມໄວສູງ ຈາກ ສປ ຈີນ ເຂົ້າແຂວງຫລວງນ້ຳທາ ຜ່ານແຂວງອຸດົມໄຊ, ແຂວງວຽງຈັນ ແລະນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ລວມ ຄວາມຍາວ 417 ກິໂລແມັດ ແລະຍັງຈະເຊື່ອມຕໍ່ເຂົ້າໃສ່ຈັງຫວັດໜອງຄາຍ ຣາຊະອານາຈັກໄທ ຈົນເຖິງບາງກອກ; ຄວາມຄືບໜ້າການສຶກສາຜົນກະທົບສິ່ງແວດລ້ອມ ແລະ ສັງຄົມ, ການນຳເຂົ້າວັດຖຸອຸປະກອນ, ການສະໜອງພະລັງງານໄຟຟ້າ, ການຝຶກອົບຮົມພະນັກງານ ແລະ ວຽກງານອື່ນໆທີ່ປິ່ນອ້ອມ ເພື່ອເປັນການຮອງຮັບ ແລະສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ເລີຍ ໃນເວລາທີ່ສອງລັດຖະບານ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ຕົກລົງກໍ່ສ້າງໂຄງການດັ່ງກ່າວ ຢ່າງເປັນທາງການ.
ໃນຕອນທ້າຍຂອງກອງປະຊຸມ, ທ່ານຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ສົມສະຫວາດ ເລັ່ງສະຫວັດ ກໍໄດ້ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳແກ່ທີ່ປະຊຸມ ເຊິ່ງທ່ານໄດ້ເນັ້ນໃຫ້ແຕ່ລະແຂວງ ຮີບດ່ວນໃນການສຳຫລວດປັກຫລັກໝາຍແລວງທາງລົດໄຟ ໃຫ້ສຳເລັດໂດຍໄວ ເມື່ອເລີ່ມກໍ່ສ້າງໂຄງການ ກໍສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ເລີຍ, ພ້ອມກັນນັ້ນ ກໍສຸມໃສ່ເຮັດວຽກງານການເມືອງແນວຄິດ ເຮັດໃຫ້ບຸກຄົນ ແລະປະຊາຊົນຈຳນວນໜຶ່ງ ທີ່ຍັງບໍ່ທັນເຂົ້າໃຈ ໃຫ້ເຫັນໄດ້ຄວາມສຳຄັນຂອງໂຄງການດັ່ງກ່າວ ທີ່ຈະນຳຜົນປະໂຫຍດອັນຫລວງຫລາຍ ມາສູ່ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ແລະປະເທດຊາດ, ມອບໃຫ້ບັນດາກະຊວງ ແລະອົງການທີ່ກ່ຽວ ຂ້ອງ ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາວຽກງານ ທີ່ໄດ້ມີການກະກຽມຜ່ານມາໃຫ້ສຳເລັດໂດຍໄວ ໂດຍສະເພາະ ການສຶກສາຜົນກະທົບທາງດ້ານສິ່ງແວດລ້ອມ ແລະສັງຄົມ ອັນເປັນວຽກງານໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນຫລາຍ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການດັ່ງກ່າວ./.
ເນື້ອໃນ: ຂປລ
ສົ່ງເມວພິມເບິ່ງ 198
|